Total Pageviews

Friday, November 19, 2010

Company Of Heroes


Entry aku kali ni bukannya pasal game yg latest, sbb yg latest aku tak abis usha lg..so wat masa ni aku just nak share stock game yg aku ada....

Company Of Heroes antara siri RTS kegemaran aku berkisar peperangan dunia pertama antara Allied & Axis.. Game ni berkonsep strategi, tu pasal aku label dia RTS.. To gamers, korang suma dah tau RTS tu apa, pada yg bukan, RTS adalah short-term utk Real Time Strategy di mana ianya dimainkan dari sudut pandangan atas..

Company Of Heroes siri pertama ni dilancarkan pd 2006..Dibina oleh Relic Entertainment..
Grafik...ni antara sbb knp aku sgt suka dgn game nih..grafik sgt best...fizik pun sgt best..segala benda yg ada dlm game ni mmg kena dgn hukum fizik..




Setiap letupan korang boleh tgk gelombang letupan tu mcm mencampak segala benda yg ada kat sekeliling..
Bangunan runtuh dan hancur bila kereta kebal korang tembak bangunan tu..
Serius aku cakap kat korang, game ni telah mengalahkan Command & Conquer General ataupun Red Alert 3...;ni antara game yg terkenal...

Siri Ke-2 (Opposing Fronts) - 2007
Kepermainan tip top...Control mudah.. korang tak perlu tumpukan sgt pembinaan base, cuma tumpukan pada tentera yg korang guna dan strategi untuk mengalahkan musuh.. Tapi jgn terlalu tumpu pada serangan sampai lupa pertahanan..

Tak seperti bberapa game RTS yg laen, korang tidak mengawal askar perseorangan...tp korang kawal dalam kumpulan or squad dalm bahasa omputeh.. Squad boleh tingkatkan pengalaman dari sekadar rekrut biasa kpd elit squad.. Korang boleh upgrade senjata, rampas senjata musuh atau kutip kat mana2 yg korang nampak senjata tu bersepah..


Askar boleh berlindung kat mana2 tempat yg korang rasa boleh berlindung, blakang bangunan, tembok2 yg pecah..guni pasir... belakang bangkai kenderaan yg dah rosak atau meletup..dgn cara nih, korang boleh turunkan peluang askar korang untuk mati..

Siri ke-3 (Tales Of Valor) - 2009
Bagi aku, game antara game yg best..konsepnya menarik.. grafik yg indah dan memukau :P dan fizik yg excellent.. So, bg RTS Gamers, kalau korang belum main lg siri nih, aku galakkan korang cuba...Pada yg dah berpengalaman, jom sharing la sket... adios

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...